Nioh Alpha Demo (PS4, 2016?)

Legyen ma egy aktuális program terítéken, nevezetesen a Team Ninja (modern Ninja Gaiden sorozat, Dead or Alive sorozat készítői) következő hack 'n' slash játéka, a 12 éve készülő Ni-Oh, Akira Kurosawa félkész története alapján.

Április 26. és május 5. között ingyenesen letölthetővé tették a PSN-en az alfa verziót, két játszható pályával és egy kis ösztönzéssel. Aki végigjátssza a játék legalább egy pályáját, annak egy, csak így megszerezhető DLC (The Mark of the Conqueror) üti a markát.
Ingyen van, jelenleg kiadatlan, és még ajándékkal is kecsegtet - ezek bizony a számomra nagyon kedves szavak.
A tavalyi Tokyo Game Show-n már Dark Souls/Bloodborn nehézségű dolgokról beszéltek (jelentsen ez bármit is, szűz vagyok ebben a szériában), izgalmasnak tűnt a koncepció (bár a főhős láttán sokan Geralt-ot kiáltottak, nem jogosan). Hát megizzadtam, rendesen.

nioh ps4 alpha

A megjelenés napján ráugrottam, indításkor meglepő beállítást kínál fel: vagy magas képfrissítéssel, vaj-simán, de nem annyira élezett  grafikával megyek, vagy szépen élsimítózott, patent grafikával, de előforduló frame-dropokkal. Én a frame-rate mellett szavaztam, nem is volt drop, pedig pár órát beletoltam.

A grafika nem túl kiemelkedő véleményem szerint, de mivel fejlesztés alatt áll még a játék, ezt nem rónám fel problémának. Tetszetős, de semmi extra.

Kép forrása: www.dualshockers.com

Viszont a hangulata, a környezet és az atmoszféra nálam bejött. Már ezen a pályán is eléggé változatos az ellen, ha már belehaltál párszor (úgy ötvenszer kb.), feltápolod magad annyira, hogy a sima katona - ha egyedül van - nem jelent problémát.

Megtalálod a ritmust, vágsz, védesz, elugrasz vége. A több ellenfeles ütközeteket érdemes elkerülni, mert az meg tud szívatni. A kettő még oké, de három rossz fiú egyszerre támadásától sosem lettem jókedvű. Miután megszerezted az íjat, már lehet messziről trükközni, ritkítani, de halálpontosnak kell lenni.

Az MI elég érdekesen működik, nyílt terepen minden rendben, ha nem szaladsz és törsz-zúzol az ellenfél kb. 20 méteres körzetében, meg is lehet hátulról lepni, nem kis előnyhöz jutva ezzel. De ha egy épületben vannak a srácok, mondjuk egy ablak mellett áll egyikük, akár nagyzenekar is játszhatna mellette kívül, mert meg sem rezzennek. Sőt, olyannal is találkoztam, hogy csak akkor vettek tudomást rólam (szerencsére), ha bementem az épületbe. Az ajtóban álltam és néztem őket, semmi. De ha egyszer észrevesznek, lerázni nem tudod őket. Gyorsak és mindenhova követnek, utánad másznak.

Hangsúlyozom, egy félig kész játékról beszélünk, természetesen bugok előfordulnak, én is találkoztam eggyel: ha messze kerülsz az
ellenféltől, mondjuk egy házra felmászol előle, sokszor megzavarodik, tudja hol vagy, de az útvonalkeresés nem megy neki (a böhöm ellenfeleknél majdnem mindig előfordul), beragad egy láda vagy hordó mögé (amit amúgy már csak a puszta mozgásával ripityomra tör) és szaggatottá válik a mozgása, laggol.

A zene egyenlőre pár track, repetitív, bár ezt az egész játékra rá lehet aggatni, tekintve a sűrű elhalálozásokat, de logikusnak hat, hogy ezek a fajta játékok ilyenek.

Fegyverválaszték van bőven, kard, lándzsa, pöröly, íj, mindből legalább 5 fajta, ahogy halad az ember, ahhoz mérten komolyabb
sebzéssel, strapabírással. Mert ugye, ha nem lenne elég a játék általános nehézségi foka, a kardok és a páncélzat is elhasználódik (a
fegyverzet javítható), oda kell figyelni a nálunk lévő súlyra, a felesleget el kell adni, kapsz pénzt, amiből szintet tudsz lépni, szóval van tennivaló.

Biztosan nem emeltem ki még ezer apróságot, szerintem összetett játék ez, meglátjuk mi marad benne a véglegesben (ha megjelenik egyáltalán).

Kép forrása: www.gematsu.com

Mint említettem, szűz vagyok a kínzó szoftverekben, ez az első NEHÉZ játékom a "modern érából" (régen alapból minden nehezebb volt, ott nem volt gáz, bár sok játék félbehagyva végezte). De hogy mennyire nehéz...az első helyszínen leledző embert kb. 20 halál után tudtam kivégezni. Egy embert! Az elsőt! Komolyan, iszonyat volt. Az első három-négy helyszínen több mint két órán át
szerencsétlenkedtem. Ha jól számolom, kb. 15-17 ellenről van szó.

Igen, ez az a játék, ahol tudod mennyi embert fektettél ki, mert
mindre büszke vagy, mindért megizzadtál.

Az első két helyszín kitakarításánál, nyelvújítóként ismertem magamra, tekintve, hogy eddig az emberiség számára ismeretlen
káromkodásokat és szó-összetételeket sikerült összehozni a nagy kaszabolás-meghalás közben. Utána átléptem a csendes, nagy
sóhajos, "inkább iszok egy korty vizet, mielőtt lerúgom a PS-t a fenébe" stílusba. Némán gyilkoltam és tűrtem, hogy gyilkolnak. Aztán jött a rinya fázis: "De miééért?!", "Nem is úgy akartam!", "De volt még életem!", "Pont elixírt ittam!", "Ne má', ez volt az utolsó
ellen, kezdhetem előről..." :'(

Az a megkönnyebbülés, amit akkor érzel, amikor rájössz, hogy hol van az első (majd a többi) checkpoint (meg hogy egyáltalán van), felbecsülhetetlen.

De bizonyítani akartam. Hát egyelőre nem sikerült. Néztem gameplay-t, már csak egy böhöm van, pár sima ellen, és egy pálya-boss, de két napra leálltam, Moúnika, teljesen ki vagyok idegileg. De hajt az a DLC, mint egy reménysugár, ott csillog a halállal kövezett véres falú alagút végén. Meglesz az, de majd úgyis megsúgom mire jutottam.

Hozzászólás

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.