Újságosstand #04

Written by nyisti

Ebben a rovatban régi újságokból mazsolázok össze cikkeket (ma már) retró dolgokról, kiadatlan játékokról, érdekességekről, esetleg elgondolkodtató témákról.


witcher

Forrás: PC ZED

Kezdjük a sort egy nagyágyúval; bezony, a Witcher sem úgy nézett ki eredetileg ahogy megkaptuk végül… de nem is baj.
1997-98-ban a Metropolis Software még egy lineáris, RPG elemeket csak nyomokban tartalmazó játékban gondolkodott, ahol a sztori kimenetelét változtató döntéseket kell hoznunk. A fejlesztők kifejezetten felnőtteknek szóló (nem az explicit képi/hangi megjelenítések miatt felnőttes, hanem érett gondolkodást kívánó) játékot szerettek volna letenni az asztalra, de saját bevallásuk szerint nem vették túl komolyan az ügyet (inkább a Gorky 17-el foglalkoztak…). Így nem is lett belőle semmi, a PC ZED 1998-as számában említett korai alfa verzión kívül, ami Adrian Chmielarz vezető fejlesztő elmondása szerint az idő martalékává lett (értsd: vacak CD-re írták és olvashatatlanná váltak az adatok). Béke bitjeire.

A ’99-es PC ZED cikkben látható Werewolf: The Apocalypse – The Heart of Gaia nagyon rövid címmel ellátott játék tényleg ígéretes volt papíron; World of Darkness univerzum tagja (pont mint a Vampire: The Masquerade), Werewolf: The Apocalypse szerepjáték az alapja, játékmenetben pedig 3 féle átváltozási mód=3 féle karakter/harcmód. De sajnos a fejlesztők későn tanulták meg rendesen használni az Unreal Engine-hez tartozó fejlesztőkörnyezetet, így mire produkálni tudtak volna valami kézzelfoghatót, addigra kihúzták a dugót a kiadónál (ASC, 2000-ben lehúzták a rolót), másik bevállalós céget pedig nem találtak. A játékból jóformán semmi kézzel fogható nem került ki, egyetlen 20 másodperces gameplay van fent a neten, ami az átváltozásokat mutatja be, még elég kezdetleges grafikával, meg egy közel fél órás videó az összeollózott átvezetőkből.


werewolf

Forrás: PC ZED

beneath

Forrás: PC ZED

Az akkori sajtó szerint Lara Croft kihívója, bizonyos Jack Wells a Beneath című TPS főhőseként az északi sarkon elveszett apja után kutatott volna, ha nem kaszálja el a kiadó (Activision) 1999-ben. A fejlesztők fájlalták a Tomb Raider részek nem túl mélyreható sztoriját, így ők ennek elébe mentek volna, előtérbe helyezve azt.
Kár érte, izgalmas projektnek tűnt, pláne hogy nem voltunk túlságosan elhalmozva abban az időben (a Tomb részeken kívül) kaland third-person játékokkal, ilyen Verne Gyulás hangulattal meg főleg nem. Sajnos pár screenshot-on kívül (amit a mellékelt ’98-as PC ZED-ben meg is nézhetsz) nem került ki más a játékról, így talán sosem fogjuk tudni kipróbálni a szépreményű 12 pályás kalandot.

A korábbi Újságosstand cikkek elérhetőek itt: http://gamergogaming.hu/category/ujsagosstand/

Leave a Reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .