Rövid életű fejlesztőcsapatok #02

Team Bondi (2003-2011)

Kezdjük egy nagyágyúval, akik hiába tettek le az asztalra egy nagyon frankó játékot (L.A. Noire), ha a pénz és a(z állítólag) kibírhatatlan főnök sajnos nagy úr.

A Team Bondi-t Brendan McNamara alapította, aki korábban a Sony fejlesztőbrigádjában rendezte és írta a The Getaway című open world játékot.

A megalakulás után egyből neki is láttak a Noire fejlesztésének, ami aztán 7 évig (!) tartott. Mindeközben saját technológiát fejlesztettek ki az emberi mimika legjobb digitalizálása érdekében, és sikerült egy egészen egyedi játékot lerakni az asztalra.

A játék sok halasztás után 2011-ben megjelent, remek osztályzatokat kapott és jól is mentek az eladások. De akkor miért ment szét a csapat?

Nos a kulcsfigura McNamara nem egyszerű ember hírében áll, tekintve akár a kapcsolatait (gondolok itt a Rockstar-ral való sárdobálásra), akár a mentalitását, akár munkán belüli követeléseit, így az összeborulás a nagy kiadóval véget ért, és ezen a néven a csapat is, mivel beolvadtak a Kennedy Miller Mitchell produkciós csoportba.

Viszont a csapat szeretett volna még egy nagyot dobni a Whore of the Orient-el, de nem találtak kiadót, aki beszállt volna a projektbe, ismervén a Team Bondi kizsákmányoló munkáltatói stílusát nem kértek a rossz hírnévből. Kaptak egy kis tőkeinjekciót 2013-ban egy befektetési vállalattól, de azóta nem igazán hallattak a projektről, és 2016-ban jött a hír a producertől, hogy elkaszálták a játékot.

[rcs_slider id="420"]

Green Monster Games/38 Studios (2006-2012)

Ismét egy nagy reményekkel alakult és gyors véget ért játékfejlesztő brigád kerül terítékre, ez esetben illusztris alapítótársasággal; Curt Schilling klasszis baseball dobójátékossal a főnöki székben, R.A. Salvatore legendás fantasy íróval, a nem kevésbé legendás Todd McFarlane képregény-művésszel, és a játékipari veterán Jennifer MacLean-al a fedélzeten. Első elképzelésük egy MMORPG volt (Project Copernicus), amihez hatalmas világot teremtett Salvatore, persze papíron. Ezután szépen kezdték összeszedni az innen-onnan menesztett tehetséges fejlesztőket, szép nagy irodába költöztek, bekebelezték a Big Huge Games-t és végül az általuk elkezdett single-player játékot farigcsálták át a Salvatore által létrehozott világba; ez lett a Kingdoms of Amalur: Reckoning, a csapat egyetlen játéka. A játék 80% körüli osztályzatokat kapott, de ahhoz hogy megtérüljön a befektetés, legalább 3 milliós eladás kellett volna, ami természetesen nem jött össze (a megjelenés után nem sokkal 1,3 millióról beszéltek).

A rengeteg értelmetlen mennyiségű pénz amit hat év alatt a Copernicus-ba raktak (állítólag 100 millió dollár feletti összegről beszélünk),  és a nem fizetett hitelek a stúdió csődeljárásához vezettek, így a nagyreményű MMO a süllyesztőbe került, a céggel és a dolgozókkal együtt.

[rcs_slider id="345"]

DreamForge Intertainment (1993-2001)

1990-1993 között Event Horizon Software, Inc. néven működő, majd, mivel a nevükhöz passzoló domaineket egy pornós cég elhappolta,  DreamForge néven újraalakuló csapatot 3 amerikai jóember, Thomas Holmes, Christopher Straka és James Namestka alapította. A csapat izometrikus és belső nézetes RPG játékok fejlesztésével foglalkozott, nem is rosszul, hiszen több - a műfaj szerelmeseiben - mély nyomot hagyó játékot tettek le az asztalra (Ravenloft játékok, War Wind részei, Dungeon Hack).

Jött a kiugrás, egy gyöngyszem, a Sanitarium személyében, 1998-ban. A nagyon jó atmoszférával rendelkező játék ténylegesen felrakta a térképre a csapatot, így jöttek is a jobbnál-jobb lehetőségek, amikbe bele is nyúlt a brigád. Ők fejlesztették a Myst negyedik részét, az oldalon már említett Werewolf játékot, és az első konzolos címüket, az Xbox exkluzív Kehl: Fury Unbound-ot.

Természetesen túlzás volt ez a sok projekt, szép lassan elfogyott a pénz és a támogató is (az eddigi játékaik javát kiadó ASC csődbe ment 2000-ban, az Ubisoft megunta, hogy nem lát semmit a pénzéből és kihátrált), így a csapat 2001-ben bezárt.

[rcs_slider id="430"]

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..