Resident Evil 7 – The Beginning Hour (2016, PS4)

Resident Evil 7 The Beginning Hour

A 2016-os E3 egyik (ha nem a legnagyobb) durranása az azonnal elérhető new-wave Resident Evil játék ízelítő verziója volt, annak minden elsőre értelmetlen rejtélyével... ugye dummy finger? Nem is tudom mikor láttam (ha láttam egyáltalán) ilyen megmozdulást a megoldások keresése érdekében, egy emberként vizsgált rengeteg érdekelt PS4 tulaj minden sarkot, próbababát, árnyékot. Kerestük az összefüggést, számoltuk a szellemeket, aztán pár alternatív befejezésen kívül nem sok mindenre jutottunk.

Azóta kijött még két frissítés hozzá, mindegyik egy kicsit jobban belemártja a játékost a készülő teljes változatba.

Forrás: google.hu

Innen esetleges SPOILER VESZÉLY!

A másodikban elbontottak egy falat, kaptunk még pár kiutat, természetesen megoldások/kulcsok nélkül, de találtunk végre lőfegyverre utaló jelet, és élt a remény, hogy a beígért harmadik frissítés elhozza a megváltást, a kiutat.

A harmadik frissítésben a kezdettől fogva zárt "fekete trutyis" ajtó kinyílt, értelme lett a padláson talált kulcsnak, és megjött az első (nem azonnali halált/befejezést okozó) ellenfél. Az első találkozás maradandó, pláne, hogy a házigazda még kicsit nehezít is a helyzeten, de ha túltettük magunkat az első sokkon, miénk lett az áhított pisztoly! Amivel sokra nem megyünk, vagy én voltam a béna, de megölni nem tudtam a számomra behatárolhatatlan ellent. Viszont elég lassú, szóval meg lehet szerezni a kulcsot a pincéből (nekem a második látogatásra lett csak meg), irány a padlás és a kiút!

Gondoltam én (meg még sokan mások is szerintem), de nem így lett, cserébe megfertőződtünk és kaptunk egy új befejezést.

Mint utólag kiderült, ha ügyes vagy és nem mar meg a dög, megszökhetsz és beteljesedik a vágy, kijutsz. Na erre már nem volt idegzetem.

Viszont lett "értelme" a dummy fingernek! Konkrétan a padláson található bábu-kézzel párosítva mutogatni kell jókor-jó helyen vele és kapsz egy nyitott ajtót a padláson egy hintaszékkel és egy koszos érmével amit a teljes játékba is továbbvihetsz. Nem akarok hasonlítgatni, de ennek a megoldásnak komolyan P.T. szaga van, számomra a rossz értelemben véve. Persze, ez csak egy kis plusz, akinek kedve van szórakozik vele, akinek nincs azt meg (remélhetőleg) nem éri nagy hátrány.

Forrás: actugaming.net

CAPCOM barátunk igazán ügyesen zsonglőrködött az elmúlt félévben a RE 7 tájékon leművelt eseményekkel, így az ingyenes demóval elég szép reklámot csinált a(z) (egyébként sok kérdést feltevő) videók mellet a készülő játékuknak.

Az alap ötlet, hogy "bejelentjük a játékot és már játszhatsz is egy kedvcsinálóval" erős kezdés volt, égtek a RE vonalak pár napig/hétig, majd a másodikkal is picit piszkáltak a parázson. Bejártam már mindent, százszor, csukott szemmel vágtam már a házat, azért csak nem hagyott nyugodni, ez a vég nélküli tárgytalálgatás.

Aztán alig másfél hónappal a teljes verzió indulása előtt feltették a koronát azzal, hogy az emberek kezébe adták az egész játékmenetet, hogy tessék; erre kell számítani. Kvázi igazi demó kerekedett a végére, de olyan, ami nem lesz része a RE7-nek, csak egy nyalás az egész fagyi előtt. Szerintem 3-4 órahosszát összesen biztos beleraktam a teaser-be, de nem bántam meg. Nem úgy az idegeim.

Az elején már érezhető volt, hogy iszonyatosan nyomasztó atmoszférája van a játéknak, maga a sokszor gusztustalan, elhanyagolt környezet, a "rohadék" zajok/neszek, és a tudat hogy egy (több?) gyilkos házában vagy teljesen tudatlanul, fegyvertelenül, olyan parás helyzetet teremt, hogy ember legyen a talpán aki nem rezzen meg legalább egy picit. Nálam különösen beégett az a jelenet, amikor a kezdő szobában a második update után már nem csukódik be automatikusan az ajtó és a kazetta megnézése után kedves ellenfelünk elsétál az ajtó előtt. Ott először kétszer is meggondoltam, hogy kimenjek-e a folyosóra.

Aztán ha többször is végigszaladsz a játékon, természetesen veszít a para-faktorból, de minden update után kicsit más lett az egész, így be lehetett szarni ismét.

Biztosan bennem van a hiba, mondhatjátok, hogy nem is olyan para, garantáltan puhultam az évek alatt, de engem eléggé megvisel ez az atmoszféra. Leginkább a kilátástalanságával és a reménytelen küzdelemmel fog a sírba vinni a teljes verzió, de reméljük nem viszik el az idegesítően legyőzhetetlen és alig kikerülhető ellenekkel a frusztráló végkifejletig.

A grafika szerintem tökéletes a játékhoz, a saját fejlesztésű moci szépen teszi a dolgát, nagyon szépen lehet játszani a fény-árnyék effektekkel, helye is van, én csak csettinteni tudok.

A hangokról még annyit, hogy az időszakos neszek (nyikorgás, tözsörgés, emberi hangok) nagyon jól el vannak találva. Ha a CAPCOM célja a sárga házak megtöltése, a hangokon biztosan nem fog múlni.

Mindenesetre, lelkiekben készülök a január végére és betábláztam egy doboz Xanax beszerzését az új alsógatyák és a pár csík cigi mellé.

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..