A film forog tovább – The Order: 1886 (PS4, 2015)

The Order: 1886

Kezdjük a konklúzióval; így kell egy frankó interaktív techdemo-t készíteni! De kérem szépen, én egy videójátékot vásároltam... No, de vissza az elejére.

A hangulata és a grafika magával ragadott már videókon keresztül is, úgy éreztem pótolnom kell ezt a címet. A játék bő egy évvel jött ki a PS4 megjelenését követően, kerekasztalos, lovagos, alternatív történelmes. Tele mindenféle technikai vívmánnyal, amiket javarészt Tesla-bácsinak köszönhetünk, fel vagyunk fegyverkezve rengeteg csúzlival, amikre szükség is van (bár nem elégszer).
A sztori alapja, hogy a kerekasztal egyik lovagjaként felvegyük a harcot a félvér teremtményekkel (farkasemberekkel és vámpírokkal, de nem elégszer ismét), miközben csavargatják a szálakat. De sajnos nem elég erősen, és kb már a játék felénél (amit olyan 3-4 óra játék után érünk el) kitalálható, hogy bizony farkas került a bárányok közé (szó szerint is érthető, de nem spoilerezek).

Elkapott az 1886-os London hangulata, plusz megvettek kilóra a "modernizált" lovagokkal és a technikai felszerelésükkel, de hogy a főszálat ilyen sekélyesen írták meg, az botrány. Jó a sztori, csak láttuk már. Igaz azokat a filmeket nem lehet irányítani, de félreértés ne essék, nem befolyásolni, csak irányítani, mivel a történet fix, csőjáték az egész. Na jó, fegyvert válthatsz, legtöbbször. Viszont mivel (szerintem) tudták a fejlesztők, hogy ez nem túl hosszú kaland, kivették a szaladás lehetőségét rengeteg jelenet esetében, (gondolom) ezzel növelve a játékidőt. Ügyes trükk, igaz idegbajt okoz.

Forrás: playstation.com

Szoktam azért trackelni hogy merre járok a játékban, így történt most is. Végezvén az ötödik fejezettel, nyugtáztam, hogy kábé a harmadánál vagyok a címnek, mondom nem is lesz ez olyan rövid. Chapter 6, videóval kezdődik, gyorsan megnézem az üzeneteimet a telefonon. Kicsit nem figyeltem oda, már a nyolcadik fejezetet tapostam, mondom mi van?! Walkthrough, és tényleg. Videók vannak komplett fejezetként eladva. Így máris ugrik 3 fejezet, meg még 2-3 ami 10 perc alatt kivégezhető. És hopp, a játék egyharmada lecsó. Természetesen hozzáad a sztorihoz, tehát helye van, deneee, az átvezető ne legyen már önálló fejezet, kedves Ready at Dawn... Ennyi erővel a Metal Gear Solid 4 kb 6.000 fejezetből áll.

Amivel kitolható az amúgy 6-8 óra játékidő, az az extra cuccok gyűjtögetése (fonográf-tekercsek, fényképek-dokumentumok). Ha izgalomba hoz a játék kiplatinázása, viszonylag könnyen elérhető a cél. Mint írtam engem magával ragadott a hangulat, szóval már csak 3 trophy hiányzik a boldogsághoz, de meglesz az.

Ami abszolút telitalálat a játékban, az jóformán minden más. A grafika gyönyörű, véleményem szerint az Uncharted 4-ig ez vitte a prímet a JátékÁllomás 4-en. Utána is inkább együtt állnak a dobogón, más világ a kettő azért. Állati jók a karakterek, a ruhák, az effektek, tényleg nagyon rendben van a játék grafikailag.

Nem kevésbe hang fronton, a fegyverhangok különösen tetszettek, de semmi probléma nem volt például a karakterek szinkronjaival sem, vagy akár a zenével sem. A zeneszerző az Until Dawn cikkben már említett Jason Graves volt, aki ismét remek aláfestést produkált ehhez a különleges környezethez.
A pályadesign is rendben van, de mint említettem nagyon csőjáték az egész, mindenre csak egy megoldás van, választási lehetőség nuku.

Forrás: thenerdstash.com

Még egy frusztráló elem feltűnt; mész-lősz, mész-lősz, aztán egyszer csak lesz egy nagyobb "csatatér" (összesen kb 4 alkalommal a játék során), ahol aztán a nyakadba dobnak mindent. Jönnek a sima ellenek, rádhajigál a gránátvetős csóka, és még odaküldenek 2-3 shotgun-os, komolyabb páncélzattal felvértezett jóembert is, te meg megőrülsz, a fejlesztők felmenői meg csuklanak. A mesterlövészeket ki is hagytam.

A nehézség íve eléggé ingadozó, de nem úgy ahogy más játékban szokott, hogy az elején lityi-lötyi, aztán a végére fokozatosan nehezítik, hanem amikor úgy lett alakítva a pálya, hogy na itt most ramazúri lesz, akkor megizzadsz haver, de rendesen, függetlenül a választott nehézségi szinttől.

Összegészében nekem nagyon tetszett...volna, ha nem akarnak átverni, és nem egy filmet/techdemót adnak el, így mérsékelt mosollyal, és keserű szájízzel álltam fel az Order elől. Mert a játék egy film, ami játékos elemeket tartalmaz. Nem tudok dönteni fekete és fehér között, azt mondanám, ez is megvolt, reméljük a legközelebbi produktumban erősebb lesz a gyengébb elemeiben is a fejlesztőcsapat.

Hozzászólás

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.