Hol az M1 Garand-om, galambom? – Call of Duty WWII Open Beta (2017, PC)

Az első (kötelező, bejelentés előtti) "szivárgás" utáni szavam a következő volt: végre. Mióta várok egy jó kis második válágháborgásra? Elmondom, azóta, mióta a CoD 1-2-3 és a MOHAA elballagott.
Rendkívül hálás voltam a témaválasztásért, viszont aggódtam, hogy el ne csússzanak, már nem azok az idők járnak mint 10-15 éve, amikor a 2. világháborús FPS-ek a virágkorukat élték. Változtak az elvárások, az igények, az emberek (célközönség) és főleg a technika. És könyörgöm, ne csak egy skincsere legyen.
A multis béta számomra maximálisan újként hatott, tekintve, hogy nem játszottam a CoD 2 utáni részek multijával (a Black Ops után már a single-részekkel sem, összebalhéztunk, de ez másik sztori), így nincs összehasonlítási alapom, nem is szánom a véleményem meghatározónak, inkább egy élménybeszámoló lesz ez az írás.

Mindenekelőtt essen szó a vasamról, tekintve hogy ez a PC-s béta, és a cikk későbbi részében kitérek a technikára is. Alapvetően konzolokkal tartom a lépést, kb. 10 éve, de azért mindig igyekszem valami számomra még megfelelő (de egyébként egy komoly PC Master Race gémer által csotrogánynak nevezhető) gépet fenntartani. A jelenlegi konfigom egy i7-2700K gyári órajelen, 8GB memória, és egy GTX 650 2GB VGA. Tudom-tudom, nem nagy szám, de nekem teljesen elég, a Tomb Raider 2 elfut rajta, a többi csak extra. Nos ezek fényében lecc plély!
A játék szépen elindul, és a második videó hangja szaggat mint állat, mondom, jee, ez nem fog szépen futni.
A menüben elmagyarázzák mit, hogyan találsz-használsz, karakterpesztrálás, osztályválasztás, megnézheted melyik fegyverhez hányas rang kell, stb, nem foglalkoztam semmi ilyesmivel, mivel semmi súlya, a béta végeztével törlődik minden eredmény. Számomra érdekes inkább a hangulat, a teljesítmény, és a grafikai beállítás volt.
A játék belövi a gépedhez passzoló optimális beállításokat, ami esetemben közepes részletesség, és kb. 720p felbontás. Rendben, kiegyeztünk, nem rossz ez egy több mint 5 éve kiadott CPU-val szerelt géptől.
Aztán gyermeki izgalmam nem hagyott tovább békén, irány a Team Deathmatch! (Mert a többi már gondolkodást igényel, nekem meg nem volt most kedvem agyalni, csak a VÉR vonzott, muhahaha.)

Record on, jó kis videó lesz ebből. Első amit bedob, Ardennes Forest, legyen. Betölt, épp egy meccs totális közepébe esek be, hirtelen azt sem tudtam mi van, vicces volt. Az már kevésbé, hogy iszonyat béna voltam, és 0-6 arányban patkoltam el, ügyesen. A pálya egy erdő közepi támaszpont, barakkal, híddal, nádi hegedűvel, ami kell. Többször is végigszántották velem ezt a pályát, és valahogy az az érzésem, hogy kicsi. 12 ember tötymörög, az alábbi módon: spawn, irány az összecsapás (mindenki itt van persze), halál/frag, respawn, irány a 3 méterrel arrébb húzódó összecsapás, halál/frag, respawn, repeat. Esetleg valaki elindít egy jópofa légibombázást, akkor mindenki próbál tetőt keríteni.
Azt vettem észre, hogy az emberek java nem nagyon tud mit kezdeni magával a nyilvánvalón kívül (értsd: nulla taktikázás, nincs súlya a pusztulásnak).
Bekerül a pályára, a térkép jelzi a társakat, az utolsó elhalálozási helyeket, odarongyol, meglátja a társakat és itt vagy bemegy a bolyba és velük küzd, vagy kicsit lemarad, megvárja még megtámadják/leszedik őket, és megpróbálja hátulról meglepni az ellent. Igen ám, csak az ellenség is így működik, így egy helyben topogás az egész. A pálya másik részére (mondhatni túloldalára) akkor rendeződik át a harc, ha csak 1-2 ember marad talpon, és megpróbálnak elbújni egy regenerálódás erejéig, amíg nem spawn-olnak vissza a többiek. Aztán mivel ez elég nyilvánvaló (hogy nem fognak az előző helyen várni kiszolgáltatottan), mindenki odamegy és kezdődik az egész előröl. Ez bizony a harmadik meccs után unalmassá válik. Pláne ha még béna is vagy, mint én.

Next map: Pointe du Hoc. Na itt már érdekesebb a helyzet. Itt sem olyan brutálisan nagy a játéktér, de sokkal jobban van hasznosítva. Frankó lövészárok-rendszer, bunkerekkel, itt már igazán lehet meglepetést okozni a másiknak, ha ügyes vagy. Szóval én nem sűrűn okoztam. Illetve volt egy vicces, egyszer egy jóember úgy gondolta, bekempelni az egyik bunker sarkába jó móka lesz, nos, a gránátom nem ezt vallotta, ezt egészen szépen sikerült megoldani, büszke is voltam.
Sokkal izgalmasabbra sikerült ez a térkép, és itt nem nagyon volt tumultus, elég jól el lehet barangolni, hogy találj is ellent.

Kikaptunk, következő helyszín: Aachen, egy romos város, na itt igazán eluralkodott a káosz. Az erdei pályánál elmondottak igazak ide is, tehát egy helyre koncentrálódott a "bunyó", viszont itt volt is hozzá terep. Tehát nem A és B pont között ment a váltás, hanem több, kisebb lépéssel jutsz előrébb, több kisebb helyszínt hátrahagyva. Általában a multis pályák körbejárhatónak vannak kitalálva, ami ennél a pályánál is fennáll, de mégsem éreztem egy körharcnak, itt nyomulás van, majdhogynem ilyen terület-foglalósdit lehet kihozni a térképből, persze megfelelő társakkal (esetemben random emberek). A pálya utcafront része annyira nem izgi, túl nyílt, viszont a többi, szétszaggatott épület labirintusszerű élményt ad, jó elveszni a falak között. Az első pályánál írtam, hogy nincs súlya az elhalálozásnak, itt viszont ennél fogva van. Ha rosszul sülnek el a dolgok, visszanyomnak a kezdetekhez, elég újra felvenni a fonalat. A pálya ezen fajta felfogása persze teljesen szubjektív; alapvetően egy sima Team Deathmatch map, nem nagy varázslat, de ha a pálya adottságai lehetővé teszik, hogy a célon túl (ÖLÉÉÉS) még mást is beleláss, ami izgalmasabbá teszi a játékmenetet és motivált leszel tőle, ám miért ne tennéd?!

Végül utolsó helyszínünk a béta során, Gibraltar. Baromi jó kis pálya, egy rakás épület, viszonylag kicsi, rengeteg tereptárggyal, hatalmas élmény elkenetni a szádat itt.
A Team Deathmatch margójára még, hogy egy-egy menet 6-9 perc között mozog, attól függően, hogy mindenki ilyen hikomat a csapatban mint én, vagy vannak azért komolyabb versenyzők is.

Ne legyek már ilyen földhözragadt, irány egy másik játékmód, a Hardpoint!
Igazából King of the Hill, a pontot érő helyszín percenként változik, szóval hatalmas rohangálás az egész, de ez nagyon jó!
Az erdős pálya egy rohadék ebben a módban (is), nagyon szar helyekre rakják az átmeneti helyszíneket, nehezen lehet betámadni észrevétlenül, a romos város hasonló, ott füstgránát birtokában szinte esélye sincs az ellennek. A legélvezetesebb mapok ebben a módban a Gibraltar és a Pointe du Hoc, ezeken végtelen időt el lehet cseszni.
A többi játékmódot nem próbáltam ki, igazából annyita lekötött ez a kettő, de inkább a Hardpoint, hogy homokba dugtam a fejem és csak ezt toltam.

Térjünk át a teljesítményre, röviden: jó.
Kicsit hosszabban kibontva: az első három-négy meccsnél élvezhetetlen volt. Megy a játék 25-30 FPS, és kb félpercenként 10-12 FPS-re visszazuhan. Mondom oké, tényleg nem mai a gép, a VGA még a minimum követelményeket sem éri el, ez van, megyek pár kört aztán ennyi. Csak nem hagyott nyugodni, kipróbáltam 640x480 (!!!) felbontással totális minimumon, és ugyanez. Hazudok, a menüben 5 FPS pluszt jelentett. Aztán szuper nyomozói tudásomnak köszönhetően kifundáltam, hogy a videórögzítés nélkül nincsenek dropok. De tényleg, nulla. Beállíttattam az általa kínált optimális beállításokat és frankón 30-40 FPS jön. Próbáljuk ki feljebb! A felbontást felhúztam 1920x1080-ra és lám, ugyanez a teljesítmény. Király! Menjünk feljebb, felhúztam mindent extra-über-szuper-brutálra. Stabil 5-7 FPS lett a vége, ezt már azért én sem gondoltam komolyan. Konklúzió: attól hogy régi géped van, és papíron nem alkalmas a játék futtatására, még érdemes egy próbát tenni vele, mert néha elég jól optimalizálnak a fejlesztők. Ez pont egy pozitív példa. Továbbá az is pozitív, hogy a második szaggatós hangú videón, és az első félóra utáni force close-on kívül semmilyen technikai gagyival nem találkoztam, pedig egy 5-6 órát belepotyogtattam már. Szóval, szerintem technikailag rendben van a játék. Extra pacsi a fejlesztőknek, hogy amióta én kipróbáltam a bétát, már két patch érkezett, javítottak elvileg a fegyverek sebzésén/balanszon, plusz nálam a teljesítmény is jobb lett, vagy 5 FPS-sel. Esetemben ez sokat jelent.

A hangok hasonlóan jól sikerültek, nagyon hangulatosak, bár azt nem értem, hogy miért van MINDIG M1 Garand tölténycsere-hang, mikor senkinek sem volt a játékban. Lehet már a pályának is ilyen ikonikus hangja van, ki tudja.
A zenéről túl okosat nem tudok mondani, szépen szól, de én nem vagyok az ilyen jellegű nagyzenekari zene rajongója. Helye van, az biztos.

Összesítve: a játék nálam nagyon jól futott, számomra lebilincselő a hangulata, és nagyon jól szórakoztam, még úgy is, hogy ritkán multizom, PC-n meg kb. soha. De ezt nem hagyhattam ki, és hosszú idő óta végre várok egy Call of Duty-t. Nagyon. Remélem nem lőnek mellé a kampánnyal sem, én szurkolok!

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..